U nastojanju da se razvije asertivnost među učenicima osmih razreda, pedagogica naše škole održala je uspješnu radionicu na tu temu. Asertivnost je ključna vještina koja omogućava učenicima da izraze svoje mišljenje, osjećaje i potrebe na poštovan i samopouzan način, istovremeno uzimajući u obzir potrebe i osjećaje drugih.
Radionica je obuhvatila sljedeće ključne elemente:
-
Definicija i značaj asertivnosti: Učenicima su predstavljeni osnovni koncepti asertivnosti i objašnjeno je zašto je važno biti asertivan u komunikaciji s drugima. Naglasak je bio na razlikovanju asertivnog ponašanja od pasivnog i agresivnog te na identificiranju prednosti koje asertivnost donosi u međuljudskim odnosima.
-
Komunikacijske vještine: Učenici su učili konkretne tehnike asertivne komunikacije, uključujući izražavanje vlastitih osjećaja i potreba, postavljanje granica i pravilan način reagiranja na konflikte. Kroz uloge, simulacije i praktične primjere, učenici su imali priliku vježbati ove vještine u sigurnom okruženju.
-
Samopouzdanje i samopoštovanje: Pedagogica je poticala učenike da prepoznaju svoje vrijednosti i vjeruju u sebe. Kroz motivacijske aktivnosti i samorefleksiju, učenici su jačali svoje samopouzdanje i razvijali pozitivno samopoštovanje.
-
Primjena asertivnosti u svakodnevnim situacijama: Kroz analizu stvarnih scenarija iz školskog i privatnog života, učenici su raspravljali o primjeni asertivnih tehnika u različitim situacijama poput pregovaranja, rješavanja sukoba i postavljanja granica.
Radionica je pružila učenicima osmih razreda korisne alate i vještine za razvoj asertivnosti i poboljšanje međuljudskih odnosa. Pedagogica je uspješno vođenje radionice kombinirala s interaktivnim metodama kako bi potaknula angažman učenika i osigurala njihovo aktivno sudjelovanje. Ova inicijativa ima za cilj podržati osobni razvoj učenika i promovirati zdrave međuljudske odnose u školskoj zajednici.